Vilken dag !!!

Dagen började med 2 vildskinn i sängen, som busade.
Oskar har nu döpt om lillasyster till "Lillbatting" & vi kallar
honom nu "Illbattingen"
Å som dessa 2 kan leva om.
Funderade på sätta på mig hörselkåpor.

Har gjort ett försök med att städa & tvätta.
Inte världens roligaste göromål, men kom en bit påväg.
Plockade fram hallon för att koka sylt.
Barnens momma kom på besök & hon lurade iväg mig
att plocka jordgubbar.
Å va kul tänkte jag & iväg bar det.
Vi plockade 6,9 kg.
Väl hemma igen så måste man ju ta reda på det oxå.
Mamma hjälpte mig å rensa.
Sen var det bara att börja koka sylt., i det "NYSTÄDADE" köket.
Det vita kaklet blev "pimpat" med röda prickar.
FY F....... vad gav jag mig in på !!!
Kom på att det hade nog varit bra att tina av frysen innan man börjar
med detta.

Dessutom var "Lillbating" & "Illbating" vildare än allt annat. 
Nån husmor blir jag aldrig, men lyckades iallafall koka jordgubbsylt,
hallonsylt & drottningsylt.
(Oskar tycker inte ens om pannkaka)
Nu ska jag krascha i sängen & hoppas på en god natts sömn.

Tack för titten !!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där,här kommer en hälsning från Lappland till "lillbattingen" och "illbattingen" hoppas ni mår bra och att husmor sköter sig hihi..,Hoppas allt är bra med er? Hos oss är det lugnt och skönt,tror vi börjar få lite lappsjuka hihi,Ida har börjat på sitt nya dagis och trivs jättebra och lägenheten e jättefin,Vi saknar ju er och hoppas vi snart hörs och syns ,Men "rutan" jag tror din karriär som husmor får du lämna bort och göra det du e bra på hihi....Kramar från Ida och Magdalena, Ps ni är välkommen hit "lillbattingen" och "illbattingen" om ni behöver semester.hihi

2008-08-06 @ 10:52:38
Postat av: Katarina "amospersson"

Tjolahopp!

Snacka om husmoders- och vuxenpoäng. Och massor av dem också. Jag blir riktigt avundsjuk. Om du blir less på sylten så finns det pannkaksfantaster, ja du vet var!

Må så gott och "husmodra" lugnt,

Katarina "amospersson"

2008-08-07 @ 09:53:28
URL: http://amospersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0