Nu har det startat !

Skidskytte VM alltså !!!   Tro inte något annat !!!
Bebisen ligger i tryggt förvar, kvar i magen.

Igår tog den blivande storebror ledigt från mamma & pappa,
han packade väskan i en rasande fart & tog med sig sin plånbok .
För att åka till mormor & morfar.
Det var ju knappt att han hade tid att säga hejdå.
Lyckan var ju att få åka med morfar i hans jobbarbuss.
Morfar fick nog skavsår i öronen efter 30 min bilresa.
Mormor fick nog sin del också när han kommit fram till Marieby.
Här hemma blev det så tyst, efter att Oskar hade åkt.
När jag pratade med honom igår kväll för att säga gonatt, så frågade jag om
han kommer hem till Bolibompa idag (lördag).
Gissa vad han svarade: Nä, jag ska äta mitt lördagsmys här hos momma &
moffa !!!
Mormor frågade också honom hur länge han skulle stanna, då blev svaret:
I 50 dagar !!!
Vi får väl se när 4 åringen kommer hem.

Jag & P tog en sväng på stan, för att avnjuta en gudomlig middag.
Det gäller att passa på när man är barnledig.
Trots att stan nu har blivit invaderad av skidskytte fantaster, så lyckades
vi få ett bord.
Är det så att ni skall ut & äta i Östersund, så rekommenderar vi stans
bästa ställe: Simon & Viktor.
Sen passade vi på att gå & kolla på invigningen av Skidskytte i Badhusparken.
Där träffade vi min lillebror & hans sambo, som också var ute i vimmlet.
Feststämmningen var på topp & stan har förvandlats till en vinterfest, med häftiga
ljusshower & gigantiska partytält.
Invigningen avslutades med ett makalöst fyverkeri.

Hoppas att ni har möjlighet att besöka VM & njuta av festandan !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0