Halloj i snöyran !

Äntligen har det kommit snö.
Natten mot torsdag kom det till räckligt med snö
för att det skulle bli den efterlängtade borgen.
Vi var ute hela dagen med paus för lunch,
det både regnade,snöade under tiden vi byggde.
Oskar blev iallafall nöjd.
Innan vi gick ut så gjorde vi ett experiment med att
använde after eight i muffins.
Det var gott enligt Oskar.

Sen var det dags att leta fram adventsljusstakarna & julgardinerna.
Stryka är bland det tristaste jag vet.

På pysselfronten har det inte blivit mycket gjort.
En snabb visit hos Brunkullan hann jag med under gårdagen.
Sedan hjälpte jag Anna lite att ordna inför ett julkortkurs som
gick av stappeln idag.

Igår kväll så lyckades jag i allafall stämpla upp 7 små söta
grisar, som förhoppningsvis ska användas till godispåsar.
Idén/stämpeln kommer i från Stämpelanna.
Apropå julkort så finns ambitionen, men om det lyckas vet jag ej än.
1000, 1000 tack för pratstunden vi hade sent igår kväll (00.30), under tiden som
vi försökte att pyssla.
Å grabbarna drack grogg & surrade.
Under dagen idag har jag & Patrik satt upp julbelysningen på gårdsgranen.
Som jag satt upp tidigarer i veckan.
Så nu tindrar den ute i mörkret.

Nu ikväll gjorde jag ett kort till en tjej som snart fyller år. Guess who !!!

Ha det så gott & sköt om er !!!

Kommentarer
Postat av: Katarina "amospersson"

Hej Rutan!



Tack för din kommenter i min blogg. Faktum kvarstår att jag inte får dygnets alla timmar att räcka till. Det finns SÅ mycket jag vill som jag inte hinner. Men jag är i alla fall glad åt det som blir gjort.



Jag förstår att du haft det snärjigt idag. Vi hade stenkoll på hela grannskapet från vår utskiksplats i den gemensamma lokalen.



På torsdag kör vi stenhårt. Ska jag fixa något att ta med mig?



Kramar Katarina "amospersson"

2008-11-30 @ 23:44:48
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Tänker på er...

2008-12-03 @ 15:57:04
URL: http://channen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0