Snacka om snöfall !!!

Gårdagens snöfall var efterlängtat av barnen & alla snöröjare.
Själv tyckte jag att det var riktigt mysigt, trots trafikkaoset på stan.
Jag har jobbat hela helgen , men ändå hunnit med mitt åtagande,
att baka till Oskar´s luciafika på skolan.
Vi hann oxå med att äntligen fira Gustav som fyllt 5 år.
Elin var lite tussig i går morse. Men klädd som en tomtenissa
så bar det iväg på dagis, pigg som en lärka.
Å på luciafikat på dagis var bedårande. Våra fröknar är något utöver det vanliga.
Tack för att ni gör ett suveränt jobb & gör det så mysigt för barnen.
Väl hemma igen så var Elin´s temp på 38,5.
Jaha, då var det dax igen. Tji fick jag för att vi var å badade förra veckan.
Momma & moffa tittade förbi en snabbis.
Elin sov oroligt från 22.00 & 01.03 var det bara att kliva upp för ett samtal med 1177.
Elin´s pipande i halsen & feber ville inte ge med sig.
Sagt & gjort, så åkte jag & Elin till sjukhuset.
Tänk så underbar personal det finns. Denna gång gick det riktigt bra att träffa alla
sköterskor & doktorn. Annars brukar det vara ett liv utan dess like på Elin.
Efter temp(39.7), syrekontroll, lyssning på lungorna, en titt i båda i öronen, streptocockprov, blodprov.
Så fick Elin inhalera adrenalin en stund & fick en liten slurk ipren.
Det var en släng av virus & lite krupp symtom.
Så blir det till att kurera denna lilla sessa ett par dagar, så att hon blir frisk till tomtens besök.
Elin var överlycklig vid hemfärdet i morse kl. 03.45, detta pga alla traktorer som var ute & snöröjde.
Kl.04.30 tittade jag kllockan sista gången innan jag & Elin somnade tätt intill varandra.
06.00 ringde klockan dags att kliva upp för att åka å jobba. JIPPI !!!
Pappa skall vara hemma med lilltösen idag.
Känner mig en aning mör i kroppen just nu, tog en paus i snöskottningen på jobbet.
Å ikväll är det lucia på skolan med Oskar´s klass, så det blir en dag med mycket kaffe.

Tack för titten & sköt om er.

Kommentarer
Postat av: anna76

Det var värst vad ni är sjuka! Hoppas att ni kryar på er till jul! Kanske hinner vi ses? Vi firar i Ås i år :-) Kram!

2009-12-18 @ 14:13:25
URL: http://annaskort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0