Hjärtat i halsgropen !!!

I måndags så passade Elin på att klättra i trappen, när ingen upptäckte det.
Hon hann faktiskt halva trappan innan jag förstod varför hon var så tyst.
Å så nöjd hon var !!!
Dessutom har hon tryckt på snabbknappen för att börja gå med lite stöd & krypa.
Krypa gör hon inte på vanligt sätt, men hon tar sig fram i allafall.
"Gåvagnen" duger nu, även gunghästen & bobbycaren.
Hästen, gåstolen & bilen är alldeles utmärkt att klättra på.
Bobbycaren kör hon som hon inte har gjort annat.
Nu blir det till att stänga grindarna.
Sitta å leka är ett minne blott, hon ska stå !

Oskar är såååå stolt över sin lösa tand, men det lär väl dröja innan den lossnar.

I söndags så tog jag & Oskar en skidtur på 2 km.
Vi trotsade kylan (-17), men roligt var det.
Det var minst 18 år sedan som jag stod på ett par skidor.
Man är väl ingen Gunde Svan direkt.
Så ingen i skidlandslaget behöver känna sig orolig.
Och igår kväll fick jag en medalj av Oskar för att jag klarade skidturen.
Det är uppmuntring det ;)

En tur till doktorn blev det för mig IGEN i måndags.
Har haft utslag på bröstkorgen, som spridit sig lavinartat senaste dagarna.
Jag trodde att det var pga allt penicillin jag ätit senaste månaden.
Men det var det inte, vad det är visste inte doktorn heller.
Fick en salva utskriven mot klådan, & var så välkommen tillbaka om den inte hjälpte.
Halsontan är kvar, men börjar att ge med sig en aning.
Å nu är den riktigta flunsan här sa han.
Ja, jag lär väl få den oxå sa jag.
Gratis är den & ditt immunförsvar är lika med noll just nu sa han.

Patrik tog & satt upp 2 hyllor vid datan & jag gjorde ett försök att plocka ihop mina pysselgrejer.
Men jag får nog ta mig i kragen & sortera riktigt nån kväll.
E lite sugen nu att sätta mig en kväll å pyssla.
Jag köpte 2 blompunchar hos Brunkullan för ett tag sedan & har ej använt dom än.
Dessutom har jag nu stämplarna till blommorna.
Så vi får väl se vad som hinns med framöver.

Dessutom har jag blivit utmanad av svägerskan, så det måste jag ta å fila på under dagen.

Bolli, bolli på er !!! som Kenny Starfighter säger.

Kommentarer
Postat av: Katarina "amospersson"

Hej Rutan!



Tack för alla dina fina och snälla kommentarer i min blogg. Jag blir så glad!



Är Elin lik sin mor står det väl inte på förrän hon tar gåvagnen under armen och går....



Och känner jag dig rätt så är du nog ett hot mot landslaget. Rutan, jag vet din kapacitet. Vad duktig Oskar är som åker så långt. Tjejerna ska börja skidskola. Kanske Oskar ska hänga på?



Men för Guds skull dra inte på er en enda bacill till. Har inte ni redan träffat alla? Ni borde vara immuna vid det här laget. I värsta fall får ni väl isolera er någonstans tills det börjar våras!



Nu var det så länge sedan vi sågs att vi antagligen inte ens känner igen varandra om vi skulle råka mötas! Hur ska vi få till en träff?



Massor med "håll bacillerna borta" kramar från de snygga tjejerna på "Hyddesväden"



2009-02-04 @ 22:33:20
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Gunsan

Har du blivit bästa kompis med bacillerna, de verkar dras till dig? Hoppas utslagen inte blir värre.



Vad duktig du och Oskar har varit som åkt skidor fästän det har varit så kallt. Själv har jag tillbringat några dagar hemma med en sjuk Hanna.



Ha det nu så gott i kväll och hoppas att det blir lite pyssel. Du visar väl oss sen vad fint du gjort:)

2009-02-06 @ 18:09:44
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du har blivit utmanad kolla min blogg!

2009-02-09 @ 14:42:17
URL: http://channen.blogg.se/
Postat av: Pia - mamma med mera

Hej, kul att du kikade in hos mig...

Ang de fina nallarna, testa att googla på foreverfriendsnallar...



Kramar P

2009-02-10 @ 20:45:01
URL: http://www.pia.sakerochting.se
Postat av: Katarina "amospersson"



Tjolahopp, du har en utmaning i min blogg!



Kram Katarina "amospersson"

2009-02-11 @ 21:24:36
URL: http://amospersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0