Lilla söta Elin !

Efter ett par dagars snuva så blev det sämre med Elin, igår eftermiddag.
Hon är snorig, har en väldig skrällhosta & feber.
Efter en liten tupplur i vagnen efter lunch så var hon så rödblommig &
tussig.
Så jag tog å ringde och fick en tid kl.19.00 hos distriktsläkaren på akuten.
Väl där så var Elin pigg & hostade bara i väntrummet.
Farbror Doktorn kollade andningen eftersom hon var så snabb andad,
kollade oxå pulsen, halsen & öronen.
Diagnosen blev: lunginflammation & örininflammation på höger öra.
Det kunde han inte tro för hon var ju så pigg trots 38,5 i temp.
Så nu är det medicin i 5 dagar. Inatt har det varit tufft, Elin vaknade kl.01.00
och skrek & skakade på huvudet. Ingenting var bra. Oskar vaknade mitt i allt.
Så det var bara för Patrik att lägga sig hos honom en stund.
Idag är Elin riktigt "gnällspik" vill inte sova inne & inte i famnen.
Doktorn sa att det blev till att sova inne nu eftersom att det är så pass kallt ute.
Som jag har kämpat med att få Elin till att sova inne, till slut så gav jag upp & la henne i vagnen.
Hon somnade på direkten !!! Nu hoppas jag på att hon sover 1 timme iallafall.
Det behöver hon.

Igår kom oxå Jeanette på besök, å det var inte igår.
Så roligt att du tittade in.
Tack oxå för datahjälpen !
Titta gärna in på hennes egna blogg.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hoppas Elin blir bättre snart, Du fick till att byta bakgrund själv kanon! Själv håller jag på och mixtra med min med. Vi hörs

2008-12-10 @ 18:53:38
URL: http://channen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0