Måndag igen !

Nu har jag jobbat min första "kvällvecka" efter föräldraledigheten.
Vi jobbar har jourtelefon till 20.30 på kvällarna.
Lördagarna jobbar vi 9.00-18.00, då städar vi off.toaletter & jourtelefon.
Helgjobb var 4:e vecka. Inte direkt arbetssamt.
I lördags hade jag med mig, Oskar.
Som han jobbade. Sopade både förhand & med sopmaskin.
Talade även om för P-huskunderna att : "Nu när jag har städat i trappen, så får ni
städa när ni kommer tillbaka."
Ord & inga visor !!!
Tro nu inte att han jobbade gratis. För moffa har lärt honom att: Jobbar man, så får man lön !
Det fungerade alldeles utmärkt. Vi kanske ska införa det hemma oxå.
För städningen av hans lekrum är inte prio 1.

Väl hemma igen så gick hela familjen till skridskobanan & grabbarna åkte.
Sen bar det av till lilla pulkabacken.
Strax innan middagen så somnade Oskar i soffan igen.
Det hör inte till vanligheterna.
Han somnade även i bilen när vi varit & hälsat på hos momma & moffa igår.
Det är nog så att febern som han fick förra veckan, har satt sina spår.

Elin är det full fart på ! Trots att hon får penicillin 3 gr/dag.
Å inga problem att ge henne det. Fast doktorn är inte hennes favorit.
Hon tror nu att det bara är att gå, när man väl ha rest sig upp.
Men hon faller som en fura & blir så förbannad.
Sover gör hon oxå, nästan hela natten.
Vill äta lite vid 5-snåret & somnar sedan om till 06.45.
Hon blir alldeles tokig & skriker/pratar när någon startar en skoter eller traktor.
Böhö böhö ! Vad nu det betyder ?
Sen tror vi att hon ropar på brorsan, när hon säger Boa.

Ikväll bär det av på skolstartsmöte för 6 åringarna.
Lite konstigt känns det.
Oskar fyller ju inte 6 förrän i december.

Tack för titten !!!
Ha det så gott & sköt om er !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0