Sängliggande !!!

I måndags började jag att känna av halsont.
Det går nog över vad min tanke. Men dra mig baklänges.
Efter skolstartsmötet så gjorde det bara ändå ondare.
Natten mot tisdag fick jag feberfrossa & ont i HELA kroppen.
Åkte på jobbet med 38.3, skulle ändå till den privata kliniken
för kontroll av öron & bihålor. Som förövrigt var ok.
Väl där så kollade hon allt. Hon "hörde" att jag hade ont i halsen, när jag pratade.
Efter att ha tittat lååångt ner i halsen, så sa doktorn till mig att du är ju
jättesjuk. All den penicillin jag ätit hitills senaste tiden var helt i onödan!
Du har en stora knölar på tungroten & det är streptokock A.
Åk hem och vila var hennes order !!!! Ny dos med rätt penicillin.
Jobbarkompisarna är rädda att jag smittar dom.
Väl hemma igår förmiddags så gick jag å la mig med Elin kl.09.45.
Vaknade bara till av att Patrik hämtade Elin 12.15 & han väckte mig 14.15.
Sen bar det av till Oskars 5 årskontroll (& apotek). Där gick allt super bra.
Fast sprutan gjorde lite ont. Oskars kommentar till BVC Britta var:
"Det här var det hemskaste stället han hade varit på, nästa gång ska jag
gå till en annan doktor."

Ännu en natt av feberfossa.
Å som jag har ont i tungan idag, kan knappt svälja fil & febern är fortfarande hög.
Kroppen värken som om jag har sprungit uppför Åre skutan topp, minst 10 gr.
Just nu så sover övriga familjen på olika ställen: Elin ute i barnvagen, Oskar i en fotölj &
även Patrik somnade i en annan fotölj.

Tack för titten & ha det så gott !!!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Hej Rutan..Vilken himla otur ni har som måste åka på alla mojliga krämper.. Hoppas ni kryar på er snart å att ni få va friska länge. Kramizar.

2009-01-21 @ 18:21:27
Postat av: Alfred

Men faster. Nu ser du till att vila vila vila vila. Inget; Jag ska bara..

Hälsa mina kusiner & Patrik.

Ma & Pa hälsar också!

Kram

2009-01-21 @ 19:46:18
Postat av: Katarina "amospersson"

Men kära, kära Rutan! Jag tror väl att varenda bakterie och bacill på norra halvklotet har varit förbi och hälsat på hos er. Det här verkar aldrig ta slut!

Jag håller alla tummar för att du nu fått rätt medicin och att ni alla, en gång för alla, blir riktigt friska.

Kramar från "Hyddesväden"

2009-01-21 @ 20:08:33
URL: http://amospersson
Postat av: Åsa

Vilka jätte fina kort du gör :-)

2009-01-23 @ 18:30:42
URL: http://torgersson.stoll.nu
Postat av: Gunsan

Hej!

Hoppas att det nya pencellinet har börjat att verka och att ni börjar krya på er.

2009-01-24 @ 17:44:51
URL: http://gunsan71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0