Tur & Retur till förlossningen

Idag har det varit nästintill fullt hus hos oss.
Mormor, morfar, farmor & farfar har varit här.
Oskar blev ju så uppskruvad av att dom kom samtidigt.
Själv har jag haft en fruktansvärd huvudvärk & svullna
bihålor. Varken alvedon eller nässpray har hjälpt.
Jag har nog åkt på den berömda förkylningen som härjar.
Å Patrik har varit & jobbat övertid,på förmiddagen.

Så när Patrik kom hem, så kände jag att ett samtal till
förlossningen var på sin plats.
Eftersom att jag hade havandeskapsförgiftning vid Oskar´s förlossning.
Sagt & gjort: Det är bara att komma sa den vänliga barnmorskan.
Väl där gjordes ctg-kurva, blodtryckskontroll (140/95) & ultraljud.
Det är en liten retsticka där inne, för vi lyckades inte se vilket kön det är.
Läkaren lyckades att få en bild precis när bebisen räckte ut tungan.
Allt var i sin ordning, förutom att bebisen låg i tvärläge igen.
Så det blir att ligga på högersida igen, så kanske den lägger sig till
rätta. Tydligen har den väldigt bra med plats, för att göra kullerbyttor.
Barnmorskan skrattade gott åt bebisens livliga rörelser.
Imorron är det besök hos ord.barnmorskan igen, för kontroll av blodtryck m.m.
Bf datum: 080210, så nu är det övertid som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0