Ingen vändning här inte

Imorse var vi och gjorde ett extra ultraljud,
pga av barnmorskan inte visste hur bebisen låg.
Bebisen låg på tvären med ryggen neråt när vi kom dit &
fick efter en stunds undersökning, fick jag lägga mig på
höger sida för fortsatt kontroll med ultraljudet.
Väl på rygg igen så låg bebisen med huvudet neråt.
Hurra !!! Det behövdes inte någon vändning.
Barnmorskans uträkningar visade att den vägde ca 3600 gr
& enligt graviditetstiden skall den väga ca 3100 gr.
Hon sa att om jag går tiden ut, så borde den väga ca 3900 gr.
Efter en stunds väntan så var det dags för att träffa läkaren & ett
ultraljud till gjordes igen.
Bebisen låg fortfarande rätt med huvudet neråt.
Men bebisen verkar ha mycket utrymme att kunna röra sig i, så
att den kan ligga hur som helst.

Ha det så gott & sköt om er allihopa !!!

Kommentarer
Postat av: magdalena

Hejsan !
Vad skönt att höra att allt är okej och att du slapp vända,bara den ligger still nu då den sista tiden. Tänker på er Kram Ida och Magdalena

2008-01-23 @ 16:31:12
Postat av: Lotta

Iiiioooo - kom igen nu lilla kotten - jag vill ju snusa på dig snart :-) Tror att det blir på lördag ... den 2 februari alltså när vi kör kortmaran!!!
Kram!

2008-01-24 @ 00:01:10
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: Lotta

Hoppas att du kommer och pysslar lite med oss nästa helg - det är ju numera en beprövad "komma igång" metod :-) som garanterat fungerar!!!

2008-01-24 @ 00:02:59
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: Anna

Skönt att höra att bebben har vänt sig rätt! Lycka till med allt nu (jag tror att den kommer den 7:e, en synnerligen bra dag ;-) )

2008-01-24 @ 15:39:15
URL: http://annaskort.blogg.se
Postat av: mara

Tänk, man har glömt hur det var att ha en liten kotte i maggen! Vad härligt det låter - om jag får gissa så blir det nog den 9:e fast det känns långt fram? Kanske den 4:e istället. Ja det blir nog det. Så håll igen ett tag till. /Kram Sara

2008-01-24 @ 23:18:09
URL: http://marashobby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0