Hujeda mig va det blåser !!!

Nu har nordanvinden anlänt till Östersund.
Det låter som att taket & hängrännorna på huset skall blåsa bort.
Som tur är att man kan sitta inne å pyssla.
Ikväll har vi en nattgäst, nämligen Nils.
Grabbarna har lekt med alla fordon som finns i huset,
det vill inte säga få.
Elin har röjt runt i gåstolen & terroriserat grabbarna med att tjuva en
bil ibland.
När barnen somnat så gick jag en sväng till min kära granne Stämpelanna
& fick instruktioner om hur jag skulle bära mig åt för att göra en av doppresenterna
till kusin Alfred, som skall döpas på lördag.
Det som jag pysslat med är alldeles nytt för mig, så resultatet blir ju därefter.
Dopkortet har jag fått stillestånd på.
Innan dess hade jag börjat på ett 40 årskort som oxå skall leveraras på lördag.

Igår tog jag en sväng till Brunkullans fysiska butik & kikade.
Tänk om man kunde förverkliga alla sina ideér man får, av att bara gå omkring
i deras butik.
Nu längtar jag otroligt till att få pyssla tillsammans med "järngänget" igen &
bara träffas å "surra".

Nu är det sängen som gäller, för jag har en känning av att det kan bli en tidig morron.
Sov gott & blås inte bort !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0