Ruskiga typer i farten !

Tänk vad veckorna går fort.
Denna veckan har Oskar haft höstlov från dagis.
Så vi besökte biblioteket, där lånade vi Loranga, Dartanjang & Mazarin på dvd.
Oskar har nog sett den ca 30 ggr på 3 dagar och nu vill han ha kanelbulle & pilsner till
mellis.
Böckerna han lånade handlade bara om maskiner- det är ju det enda han "läser" just nu.

Å va lycklig han blev när det hade kommit snö !!!!! Jippi, i dag ska jag åka snowracer !
Skam den som ger sig, ut kl.08.15 och gnuggade gräsmattan grön igen.
Lite lättare var det dock att åka stjärtlapp.
Varje morron har han gått ut kl.08.15 och lekt i snön.

Själv har jag kämpat med mina bihålor efter förkylningen.
Så ett besök hos läkaren blev det i torsdags & där konstaterade han att
jag skall använda näspraymed kortison i 2 mån.
Blir det inte bättre så bli det remiss till sjukhuset för att ta bort polyper i näsan.
Det har jag redan gjort 2 ggr, men dom växer ju bara ut igen.

Tyvärr glömde jag bort att fota halloweenkorten som jag gjorde på maran.
Igår hade Oskar & hans kompis Thea halloweenparty - kvällen började med
tacosmiddag & sen började alla ruskiga typer & dyka upp.
Hos oss var det Batman & Prinsessan som härjade.
Roligast tyckte Oskar var, att få gå ut  å spöka som storbarnen !!!
Grannens pojk busade med dom & kom fram ur garderoben.

Igår var vi oxå en sväng till dagis för att lämna en scrappad chokladask till
våra härliga fröknar & magister.


Nu börjar det närma sig dop & 40 års kalas.
Så kommande veckan blir nog fullspäckad.

Tack för titten & fortsatt trevlig helg på er !

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Ha, ha barn är härliga. Jag förstår att du har serverat kanelbulle och pilsner varje dag nu...

Lycka till med kalas- och dopstök:)

2008-11-03 @ 19:11:23
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Tack för din kommentar. Visst blir man glad när man får "post" i bloggen.

Vad sägs om att träffas och ha en julkortskväll? Jag tänkte att vi kan låna julstämplar av varandra och också bara ha trevligt!

Må så gott,

Katarina "amospersson"

2008-11-11 @ 22:25:11
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Kattis

Hej hej!

Hoppas att du kryat på dig nu.

Liten älskling har inte blivit så avancerad än, så vi slipper kanelbulle och pilsner än så länge :) Men han har stenkoll på Postis Per. På O´s dagis hade de halloweenparty, han var utklädd till hund, jag gjorde en uppstoppad svans och satte öron på en keps... :) Lagomt skrämmande



Ha det jättebra!

2008-11-17 @ 20:14:38
URL: http://kattapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0