Pippi Pong Pong

Elin´s alldeles egna uttal för Pippi Långstrump, är just nu Pippi Pong Pong.
Hon älskar när vi sjunger om Pippi & "Herr Nischon".
Dessutom så sjunger hon "A like to movit movit" & dansar.

Förra vecka så var det stor rensning på jobbet.
Å vi hittade "Pippi pengar", ca 28 år gamla & alldeles oanvända.
Det var min chef som tipsade att pengarna fungerade alldeles utmärkt
som Pippi pengar. Hans dotter hade väldigt roligt med dom.
Till saker ör att det egentligen är parkeringspoletter.
Jag fick ideén att dagis skulle få en kappsäck, men det blev bara en
påse tillsammans med en hälsning.


Förra veckan åkte jag, Elin, Boel & Stämpelanna på Brunkullan.
Vi klämde & kände, lite shopping blev det ju oxå
På lördagkväll på bjöd Anna ner mig på pyssel & vin.
Sagt & gjort nattning av vildbasarna & pussa gubben.
Vi gjorde ett var sitt pyramidkort.
Gissa om det var roligt att prova något nytt.
Anna är ju helt fenomenal på att lista ut vilka mått m.m.
För er som inte varit in i Anna´s heligaste pysselrum,
så skulle nog vem som helst baxna.
En riktigt guldgruva & det som hon inte har är inte värt att köpa.
Sen måste jag gratulera Anna ännu en gång till hennes examen.
 & till det nya jobbet.
Under tiden ungarna titta på Bolibompa, så gjorde jag en sko
med snörning. Så roligt & övning ger färdighet.

Nu är det Arga snickarn som gäller & sen sova.
Tack för titten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0